پودر نارگیل

معرفی انواع شیرینی نارگیلی

انواع شیرینی نارگیلی

انواع شیرینی نارگیلی را می توان برای مهمانی ها و دورهمی ها تهیه کرد و میز پذیرایی را زینت بخشید. شیرینی جات پای ثابت مراسمات و مهمانی هاست و قرار دادن چند نوع شیرینی متنوع می تواند مهمان ها را سر ذوق بیاورد.

معرفی انواع شیرینی نارگیلی

تهیه انواع شیرینی نارگیلی در خانه برای کودکان هم لذت بخش است. معمولا کودکان با بازی و فعالیت زیاد مدام به تامین انرژی نیاز دارند و پودر نارگیل با خواص منحصر به فرد خود میتواند به نیاز بدن کودکان پاسخ مناسبی بدهد.

 

روش تهیه شیرینی های نارگیلی

انواع شیرینی نارگیلی برای ما نام آشناست. در قدیم استفاده از شیرینی هایی که پودر نارگیل در آنها به کار می رفته رواج زیادی داشته است. در اینجا ما به چند نوع شیرینی که پودر نارگیل جزو مواد اولیه اصلی آن می باشد اشاره خواهیم کرد:

شیرینی نارگیلی: یکی از معروف ترین شیرینی هایی که در میز پذیرایی ما ایرانی ها دیده می شود این نوع شیرینی است. شیرینی نارگیلی از ترکیب پودر نارگیل چرب، شکر، روغن مایع، وانیل، سفیده تخم مرغ و آبلیمو به وجود می آید. این ترکیبات طی دو مرحله بهم اضافه شده و به روش بن ماری حرارت می ببینند. سپس در فر با دمای مناسب پخته می شوند. طعم این نوع شیرینی دلچسب و خواستنی است.

کلوچه نارگیلی: این کلوچه  از ترکیب پودر نارگیل چرب، شکر، وانیل، آرد، روغن، تخم مرغ، ماست، بکینگ پودر، زعفران، هل و گلاب تهیه می شود. همانطور که می بینید چند مورد از خوش عطرترین چاشنی ها درون این نوع کلوچه وجود دارد و طعم بی نظیری به آن می بخشد.

شیرینی نارگیلی شیری: یکی از ساده ترین دستور پخت های انواع شیرینی نارگیلی مربوط به این نوع شیرینی است. مواد اولیه مانند پودر نارگیل، شیر عسلی، پودر هل و مغزه پسته درون تابه روی حرارت با هم مخلوط میشوند و سپس در حالت گرم به آن فرم داده و درون ظرف می چینند. پاشیدن پودر نارگیل روی آن زیبایی و طعم بهتری به آن می بخشد.

انواع شیرینی نارگیلی

انواع شیرینی نارگیلی

شیرینی آردی نارگیلی: این نوع شیرینی معروف است که در دهان آب می شود. کافی است پودر نارگیل چرب، پودر قند، آرد قنادی و روغن را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به وجود آید. برای این کار چند مرحله باید خمیر چرخ شود. سپس روی سینی مخصوص پهن شده، کاتر می شود و درون فر پخته خواهد شد

شیرینی نارگیلی محبوبیت زیادی دارد و انواع آن در فرهنگ های مختلف وجود داشته است. مانند کشور ترکیه که تاتلی نارگیلی را با ترکیب پودر نارگیل، آرد، آرد سمولینا، تخم مرغ، ماست، روغن مایع، شکر، آب، بکینگ پودر، وانیل، آب لیمو ترش تهیه می کنند. بافتی مانند بامیه دارد و در آخر در شربتی خنک قرار خواهد گرفت و آماده سرو می شود.

 

نکات مهم پخت انواع شیرینی نارگیلی

انواع شیرینی نارگیلی باید با مهارت خاصی تهیه شود. در این نوع شیرینی ها پودر نارگیل به کار می رود. این پودر چربی مخصوص به خود را دارد و شما باید تلاش کنید بافت منسجم و یکنواختی برای شیرینی و دسر به وجود آورید.

تازگی پودر نارگیل برای استفاده در شیرینی نارگیلی اهمیت زیادی دارد. خرید آن از مراکز معتبر می تواند به شما کمک کند تا محصول مرغوبی را تهیه نمایید.

یکی از مرغوب ترین پودر نارگیل ها، پودر نارگیل سریلانکا می باشد که در دو نوع چرب و خشک مورد استفاده قرار می گیرد. جهت خرید مستقیم از وارد کننده پودر نارگیل سریلانکا با برند فلورس می توانید به سایت صنایع غذایی مغزچین سبز مراجعه نمایید.

همچنین قبل از خرید پودرنارگیل می توانید قیمت های مختلف در بازار را استعلام بگیرد تا با خیال راحت با قیمت ارزان از ما خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *